Nuori kitaristimies esiintyy

Lahden konservatorio

Lahden konservatorio tarjoaa ensiluokkaista musiikin opetusta kaikenikäisille oppijoille. Koulutamme ammattiin niin klassisen kuin pop-jazz-musiikin osaajia.

Mielessä ammatti musiikin parissa?

Lahden konservatorio on oikea paikka opiskella muusikon ammattiin, onpa tavoitteenasi sitten työpaikka klassisen musiikin, sotilasmusiikin tai pop/jazz-musiikin maailmassa.

Sotilasmuusikoksi opiskellaan usein oppisopimuskoulutuksen kautta. Toimimme myös Erasmus+ -verkostossa, joka tarjoaa opiskelijoillemme mahdollisuuden osallistua kansainvälisiin vaihtoihin yhteistyöoppilaitoksissamme eri puolilla Eurooppaa.

Elinikäinen oppiminen ei rajaa aloitusikää

Musiikkialan toisen asteen perustutkinto-opinnot ovat erinomainen väylä ammattiin tai musiikin korkea-asteen opintoihin. Niihin voivat hakea kaikenikäiset opiskelijat. Koulutus suunnitellaan jokaisen opiskelijan tarpeiden mukaiseksi, mutta on kuitenkin perusteiltaan samansisältöinen niin peruskoulusta tuleville nuorille kuin varttuneemmillekin, musiikkiopinnoissan tai muusikkoudessaan jo pitemmällä oleville.

Osatutkinnon suorittaminen

Tarjoamme erityisesti aikuisille myös mahdollisuutta suorittaa koko tutkinnon sijaan vain sen osia. Tämä on hyvä vaihtoehto kehittää omaa muusikkouttasi, jos koko perustutkinnon suorittamiseen ei enää ole tarvetta.

Osatutkintojen suorittaminen on mahdollinen ammatillisen perustutkinnon jo suorittaneille.

Oppilaitoksen verkkosivu ➤