Akustinen kitara ja keltaiset tulppaanit pöydällä

Konservatorioliiton Kevätpäivät 8.-9.4.

Suomen konservatorioliitto – Finlands konservatorieförbund r.y:n Kevätpäivät ja sääntömääräinen vuosikokous järjestetään 8.-9.4.2021 etäjärjestelyin.

Sääntömääräinen vuosikokous järjestetään perjantaina 9.4. ja kollegion kokous torstaina 8.4. Kumpikin päivä sisältää lisäksi hallinto- ja opetushenkilökunnalle avointa ohjelmaa.

Ohjelma 8.-9.4.2021

Torstai 8.4.

Klo 9.00 Floor is Yours! -hankkeen tulokset ja työkalut esittävien taiteiden työturvallisuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseksi: Case musiikki (avoin kaikille)
Vanhempi asiantuntija Susanna Visuri, Työterveyslaitos

Klo 10.00 Kollegion kokous

Klo 12.30 Lounas

Klo 13.30 Strategiatyöpaja: Liiton strategia 2022-2026

Klo 14.30 Päivä päättyy

Perjantai 9.4.

Klo 9.00 Vuosikokous

Klo 10.00 Liiton jäsentilasto 2020 (avoin kaikille)

Klo 11.00 Työelämäpalautejärjestelmän käyttöönotto: Kysymyksiä ja vastauksia (avoin kaikille)
Opetusneuvos Riikka Vacker, Opetushallitus
Opetusneuvos Kari Korhonen, opetus- ja kulttuuriministeriö

Klo 12.00 Päivä päättyy

Ohjelman esittely

Torstai 8.4.

Työterveyslaitoksen Floor is Yours! -tutkimus toi esiin esittävien taiteiden turvallisuuskulttuurin ristiriitaisuuden. Alalla on turvallista toimintaa tukevia käytäntöjä, mutta arkipäivää ovat myös tilanteet, joissa epäkohtiin ei puututa tai niitä siedetään. Puheenvuoron aikana tutustutaan tutkimuksen tuloksiin erityisesti musiikkialan näkökulmasta sekä työkaluihin, joiden avulla oppilaitokset voivat kehittää työturvallisuuskulttuuriaan niin arjessa kuin opetustyössä. Avoin kaikille kiinnostuneille. Lue lisää: ttl.fi/floorisyours

Kollegion kokouksen jälkeen ohjelma jatkuu strategiatyöpajalla, jossa kollegion edustajat voivat tuoda esiin näkemyksiään liiton strategiatyön 2022-2026 tueksi.

Perjantai 9.4.

Päivä alkaa vuosikokouksella, joka on suunnattu jäsenyhteisöjen edustajille.

Liiton jäsentilaston 2020 julkaisutilaisuuteen ja työelämäpalautejärjestelmän käyttöönotto -keskusteluun voivat osallistua kaikki aiheista kiinnostuneet.

Työelämäpalautetta koskevaa keskustelua alustetaan aamukahveilla 30.3. klo 8.30. Aamukahveille voi ilmoittautua tästä.

Vuosikokous ja valtakirjat

Sääntömääräisessä vuosikokouksessa käsitellään liiton sääntöjen määräämät vuosikokousasiat. Kokousmateriaalit sekä liittymislinkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköisessä muodossa.

Vuosikokousedustajilla tulee olla kokouksessa valtakirja. Kukin jäsen voi valtuuttaa liiton sääntömääräisiin kokouksiin kaksi edustajaa, joilla kummallakin on yksi ääni.

Ilmoittautumisia toivotaan maanantaihin 29.3. mennessä oheisella lomakkeella.

Valtakirjat tulee toimittaa 29.3. mennessä osoitteeseen info@konservatorioliitto.fi.

Toiminnanjohtaja Taija Lähdetie
info@konservatorioliitto.fi