Maailman musiikkikasvattajat kokoontuvat Helsinkiin heinäkuussa 2024

Taideyliopisto isännöi musiikkikasvatusjärjestö ISMEn 36. maailmankonferenssia Helsingissä 28.7.-2.8.2024.

Tapahtumassa perehdytään musiikki- ja taidekasvatuksen merkitykseen henkisen kestävyyden sekä ekologisen kriisin edellyttämän kulttuurisen murroksen edistäjänä. Myös Musiikkikoulutuksen visio 2030 esittäytyy konferenssissä oman puheenvuoronsa kautta. Puheenvuoron ajankohta tarkentuu myöhemmin.

Kahden vuoden välein järjestettävä ISMEn maailmankonferenssi on yksi maailman taiteiden opetuksen ja tutkimuksen keskeisimmistä tapahtumista. Musiikkikasvatuksen maailmanjärjestö ISME perustettiin YK:n kasvatus-, tiede- ja kulttuurijärjestö UNESCO:n aloitteesta Brysselissä vuonna 1953. Järjestö edustaa noin 80 jäsenmaata kaikkialla maailmassa ja sen ydinajatus on, että musiikin kokeminen eri muodoissa on tärkeä osa elämää.

Tule visioimaan tulevaisuuden näkymiä ja solmimaan uusia kumppanuuksia, joilla muuttaa maailmaa! Tapahtumassa pääset vahvistamaan kansainvälisiä verkostojasi sekä jakamaan ajatuksia musiikin ja taidekasvatuksen mahdollisuuksista edistää musiikin ja taiteen merkitystä kaikenikäisten ihmisten elämissä.

Ilmoittautuminen tapahtumaan jatkuu 15.5.2024 saakka (early bird -hintaisten lippujen myynti päättyy 31.3.). Suomalaisen musiikkikasvatuskentän toimijoille on oma ilmoittautuminen, josta on välitetty tietoa suoraan toimijoille.

ismeworldconference.org

Liity tapahtumaan Facebookissa