Opiskelijoiden hyvinvoinnin lisäämisen keinot oppilaitosten arjessa 21.3.

Neljä rataspyörää limittäin

Opiskelijoiden hyvinvoinnin lisäämisen keinot oppilaitosten arjessa 21.3.

Torstai 21.3.2024 klo 9.00-11.00, webinaari

Webinaarissa paneudutaan opiskelijoiden hyvinvoinnin lisäämisen keinoihin musiikki- ja tanssialan ammatillisen koulutuksen oppilaitoksissa sekä kuullaan kokemuksia yhteisöllisen opiskeluhuollon hankkeesta, jossa on testattu hyvinvointia tukevien käytäntöjen viemistä oppilaitoksen arkeen yhdessä opettajien ja opiskelijoiden kanssa.

Pohjois-Savon hyvinvointialueen kuraattoripalvelujen palveluesihenkilö Heidi Julkunen kertoo webinaarin aluksi opiskeluhuoltopalveluiden keinoista tukea opiskelijoita yksilöllisellä tasolla sekä oppilaitoksia yhteisöllisen opiskeluhuollon parissa.

Kuopion konservatorion yhteisöllisen opiskeluhuollon kehittämishankkeen kokemuksista alustavat ammatillisen koulutuksen opintojen ohjaaja Anna Tenhunen ja erityisopettaja Emmi Hurmeranta. Hankkeen tavoitteena on opiskelijoiden ja opettajien hyvinvoinnin lisääminen oppilaitosyhteisössä sekä opiskelukyvyn parantaminen. Puheenvuoro tarjoaa vinkkejä siitä, miten voit kehittää oman oppilaitostasi muun muassa seuraavien keinojen kautta:

• hyvinvointiopetuksen vieminen osaksi tutkinnon suorittamista
  • kokemukset hyvinvointityöpajoista
  • opiskelijoiden ja opettajien tietoisuuden lisääminen psyykkisen hyvinvoinnin merkityksestä
  • opiskelukykymallin jalkauttamisen yhteys hyvinvoinnin lisääntymiseen.

Hanketta rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö ja se on ollut käynnissä syksystä 2023 alkaen.

Webinaari on suunnattu Suomen konservatorioliiton jäsenoppilaitosten opettajille ja hallintohenkilökunnalle. Tervetuloa linjoille! Ilmoittautumisia toivotaan maanantaihin 18.3. mennessä oheisen linkin kautta.

Toiminnanjohtaja Taija Lähdetie, taija.lahdetie@konservatorioliitto.fi