Opiskelijoiden hyvinvoinnin lisääminen oppilaitosten arjessa 21.3.

Neljä rataspyörää limittäin

Opiskelijoiden hyvinvoinnin lisääminen oppilaitosten arjessa 21.3.

Torstai 21.3.2024 klo 9.00-11.00, webinaari

Aamupäivän webinaarissa paneudutaan opiskelijoiden hyvinvoinnin lisäämisen keinoihin taidealan oppilaitoksissa sekä kuullaan kokemuksia yhteisöllisen opiskeluhuollon hankkeesta, jossa on testattu hyvinvointia tukevien käytäntöjen viemistä oppilaitoksen arkeen yhdessä opettajien ja opiskelijoiden kanssa.

Pohjois-Savon hyvinvointialueen kuraattoripalvelujen palveluesihenkilö Heidi Juvonen kertoo opiskeluhuoltopalveluiden mahdollisuuksista tukea opiskelijoita sekä yhteisöllisen opiskeluhuollon kehittämiskeinoista oppilaitoksissa.

Kuopion konservatorion ammatillisen koulutuksen opintojen ohjaaja Anna Tenhunen ja erityisopettaja Emmi Hurmeranta paneutuvat Yhteisöllisen opiskeluhuollon kehittämishankkeeseen, joka on ollut käynnissä Kuopiossa syksystä 2023 alkaen. Hankkeen päätavoitteet liittyvät opiskelukyvyn ylläpitämiseen ja niin opiskelijoiden kuin opettajienkin hyvinvoinnin lisäämiseen oppilaitosyhteisössä. Hanketta rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö.

Webinaari on suunnattu Suomen konservatorioliiton jäsenoppilaitosten opettajille ja hallintohenkilökunnalle. Tervetuloa linjoille! Ilmoittautumisia toivotaan maanantaihin 18.3. mennessä oheisen linkin kautta.

Toiminnanjohtaja Taija Lähdetie, taija.lahdetie@konservatorioliitto.fi