Viestintäsuunnitelmat ja vaikuttamisviestintä oppilaitoksissa

Kolme hehkulamppua heiluvat tuulessa

Viestintäsuunnitelmat ja vaikuttamisviestintä oppilaitoksissa

Ke 3.11. ja ke 24.11. klo 9.00-12.00, Zoom-webinaari

Oppilaitosten viestintähenkilökunnalle ja johdolle suunnatussa webinaarikokonaisuudessa käsitellään oppilaitosten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kehittämistä, saadaan tukea viestintäsuunnitelmien rakentamiseen sekä paneudutaan vaikuttamisviestinnän työkaluihin.

Kokonaisuuden toteuttaa Noon Viestintä Oy:n toimitusjohtaja ja viestinnän asiantuntija Noora Jokinen

Keskiviikko 3.11.

Koulutuksen ensimmäisessä osiossa keskitytään oppilaitosten sisäisen ja ulkoisen viestinnän kokonaisuuksiin, käydään läpi mitä ne sisältävät sekä pohditaan työn koordinoimisen hyviä käytäntöjä oppilaitoksissa. Päivän aikana paneudutaan myös viestinnän kehittämistyön askeliin.

Lisäksi kuulemme case-esimerkkejä viestintätyön kokemuksista oppilaitoksissa:

• Rehtori Kaija Kontunen-Forsblom, Lappeenrannan Tanssiopisto
  • Tuottaja Milla Rauma, Musiikkiopisto Arkipelag
  • Viestinnänasiantuntija Sanni Sarelma, Helsingin Konservatorio

Keskiviikko 24.11.

Koulutuksen toinen osio keskittyy vaikuttamisviestintään. Pohdimme erityisesti paikallisen vaikuttamisviestinnän merkitystä ja miksi työhön kannattaa oppilaitoksissa panostaa. Etsimme tapoja, joilla oppilaitosten välistä yhteistyötä voidaan kehittää ja miten liitot voivat tukea tätä työtä.

Case-esimerkkeinä kuulemme kokemuksia Keravalla tehdystä yhteistyöstä taiteen perusopetuksen oppilaitosten parissa. Lisäksi tutustumme Museoliiton valtakunnallisen Poliitikon museoharjoittelu -viikon toteuttamiseen.

Vaikuttamisviestinnän caset:

• Paikallinen vaikuttamistyö Keravalla, rehtori Nina Rissanen, Keravan Musiikkiopisto ja rehtori Irmeli Toiviainen, Keravan tanssiopisto
  • Poliitikon museoharjoittelu -viikko, viestintäpäällikkö Tuuli Rajavuori, Museoliitto

Järjestäjät

Koulutuksen toteuttavat Suomen konservatorioliitto sekä Taiteen perusopetusliitto jäsenjärjestöineen. Koulutus on avoin jäsenoppilaitosten henkilökunnalle.

Osallistumismaksu

45 eur / osallistuja. Suosittelemme osallistumaan koulutukseen ydhessä parin kanssa, sillä viestinnän kehittäminen yhdessä on toimivampaa. Osiot muodostavat kokonaisuuden eli mukanaolo kummassakin päivässä on suositeltavaa.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen oheisen lomakkeen kautta keskiviikkoon 27.10. mennessä. Huomioithan, että ilmoittautumiset ovat sitovia. Ilmoittautumisen voi perua kuluitta 27.10. saakka, jonka jälkeen tehdyt peruutukset laskutetaan kokonaisuudessaan.

Lisätietoja: info@konservatorioliitto.fi

Lämpimästi tervetuloa koulutukseen!

Suomen konservatorioliitto

Taiteen perusopetusliitto