Konservatorioliiton puheenjohtajaksi valittu rehtori Juha Järvinen

Konservatorioliiton puheenjohtajaksi valittu rehtori Juha Järvinen

Tiedote 23.11.2020
Julkaisuvapaa heti

Suomen konservatorioliiton sääntömääräinen syyskokous valitsi uuden hallituksen vuodelle 2021 kokouksessaan 19.11. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Turun konservatorion ja musiikkiopiston rehtori-toimitusjohtaja Juha Järvinen. Myös liiton hallituksen kokoonpano uudistui.

Järvinen on johtanut Turun konservatoriota ja musiikkiopistoa vuodesta 2013 ja on työskennellyt sitä ennen muun muassa rehtorina Palmgren-konservatoriossa Porissa. Järvinen valmistui musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemian musiikkikasvatusosastolta vuonna 1998 ja hänellä on MBA in Educational Leadership -tutkinto Jyväskylän yliopiston rehtori-instituutista.

– ”Liiton vuosi 2021 näyttää alkavan tämän vuoden tunnelmissa koronarokotetta odotellessa. Liitto aloittaa tulevan strategiansa valmistelutyön ja se luo meille mahdollisuuden pohtia musiikkialan toimintaympäristössämme syntyneitä muutoksia ja asioita, joita haluamme kehittää omalla toiminnallamme. Syvennämme myös entisestään ennakointiosaamistamme sekä työtämme koulutustehtävien edunvalvonnassa ja vaikuttavuuden mittaamisessa.”, Järvinen pohtii tulevan vuoden tavoitteita.

Syyskokous valitsi hallituksen uudeksi jäseneksi Pop & Jazz Konservatorion vararehtorin Ulrika Kauniskankaan. Varajäsenen paikalta varsinaiseksi jäseneksi nousi Joensuun konservatorion rehtori Otto Korhonen. Hallituksessa jatkaa lisäksi Oulun konservatorion rehtori Noora Tuominen.

Hallituksen jäsenten henkilökohtaisiksi varajäseniksi valittiin uusina edustajina Helsingin Konservatorion koulutuspäällikkö Pia Kärjes-Peltola, Kuopion konservatorion apulaisrehtori Elina Vetoniemi sekä Keski-Pohjanmaan Konservatorion opinto-ohjaaja Juhani Koivisto.

Liiton väistyvä pitkäaikainen puheenjohtaja, Pop & Jazz Konservatorio rehtori Janne Murto johti liittoa yhdeksän vuotta. Vuonna 2012 alkaneen puheenjohtajakauden aikana Murto antoi mittavan panoksen liiton toiminnan ja musiikkialan ammatillisen koulutuksen kehittämiseen.

Suomen konservatorioliitto on toiminut vuodesta 1986 alkaen musiikki- ja tanssialan toisen asteen ammatillisen koulutuksen etu- ja yhteistyöjärjestönä ja yhteistyöfoorumina. Liitto edustaa valtakunnallisesti kaikkiaan kuuttatoista koulutuksenjärjestäjää.

Hallitus 2021

Rehtori-toimitusjohtaja Juha Järvinen, Turun konservatorio ja musiikkiopisto

Jäsenet

Vararehtori Ulrika Kauniskangas, Pop & Jazz Konservatorio (koulutuspäällikkö Pia Kärjes-Peltola, Helsingin Konservatorio)

Rehtori Otto Korhonen, Joensuun konservatorion (apulaisrehtori Elina Vetoniemi, Kuopion konservatorio

Rehtori Noora Tuominen, Oulun konservatorio (opinto-ohjaaja Juhani Koivisto Keski-Pohjanmaan Konservatorio)

Hallituksen henkilökohtaiset varajäsenet on merkitty sulkuihin.

Taija Lähdetie
Puh. 0503296009
taija.lahdetie@konservatorioliitto.fi

Juha Järvinen